Merk DNA Methode: strategisch advies voor CEO’s:

De Merk DNA Methode is een strategische tool die kan worden ingezet bij volgende situaties:



>>U bent sinds kort de nieuwe CEO of aandeelhouder en wenst samen met uw kernmedewerkers een strategische bezinning te implementeren.

  • Waar staat uw bedrijf voor en waar wilt u naar toe?
  • Een heldere merkstrategie is een ankerpunt voor de organisatie en geeft richting aan alle medewerkers.

Via de Merk DNA Workshop begeleiden we u in dit proces door uw merkvisie en waarden vast te leggen in een haalbaar en realistisch communicatie en marketing stappenplan.

>>Uw bedrijf of afdeling is overgenomen of samengesmolten met een ander bedrijf.

  • U wenst de merkvisies binnen uw teams in overeenstemming te brengen.
  • U wenst een scherpe analyse van uw nieuwe identiteit en een antwoord: met welke boodschap en via welke kanalen moet ik naar buiten komen?

 

De Merk DNA Workshop heeft een grote psychologische impact op de deelnemers. Ze

verlaten de workshop eensgezind en kijken met nieuwe energie naar de toekomst.

>>U krijgt signalen uit de markt of via marktonderzoek stelt u klantenontevredenheid of

werknemersontevredenheid vast.

 

  • U zoekt een manier om het tij te keren.
  • U wenst stragisch een nieuwe richting of een nieuwe aanpak.

Een Merk DNA Workshop is een ideaal momentum om de mindset binnen uw bedrijf van richting te doen veranderen.

>>Er bestaat al een “mission, vision, values” document binnen uw bedrijf.

Dit is een eerste positieve stap om een merkgedreven organisatie te worden. Maar het missiedocument moet meer worden dan de PowerPointpresentatie op de laatste directieraad of het mooie ingebonden dossier dat nu op uw bureau ligt.


  • Hoe vertaalt u dit nu in een concrete merkvisie die leeft binnen en buiten uw organisatie?
  • Hoe krijgen we onze medewerkers mee in dit verhaal?
  • En welke communicatiestrategie zetten we op?

Met de Merk DNA Workshop bouwen we verder op eerdere strategische sessies. Alle positieve energie zetten we in een concreet werkbaar actieplan om zodat u echt ziet dat het vooruit gaat.

>>Er is te weinig expertise in huis om zelf een merk- of communicatiestrategie uit te stippelen.


  • U bent zoek naar frisse nieuwe ideeën.
  • Als zaakvoerder voelt u wel intuïtief aan waar u naar toe wilt. Maar u zou dit proces graag in goede banen leiden met deskundige hulp van buitenaf.
  • U zoekt een sparringpartner die meedenkt met uw bedrijf.