Merkgedreven bedrijfsstrategie
"Brand DNA isnt just one aspect of the game, it is the game"
"Brand Orientation" is een filosofie waarbij uw merk centraal komt te staan in alle bedrijfsprocessen.
Niet een proces naast de andere processen, maar het merk als dè centrale driver die alle andere strategische beslissingen stuurt.
Een geslaagde strategische MERK DNA oefening stuurt de interne en externe communicatie aan, maar ook uw sales en HR (welke profielen passen binnen ons DNA?)
Het Merk DNA kan ook uw innovatie- en design aansturen.
Heel vaak sturen designers losse voorstellen door en vanuit het buikgevoel wordt dan beslist welke model wordt ontwikkeld. In het Merk DNA-denken schrijft de ondernemer zelf een briefing in lijn met het merk DNA en toekomstplan van het bedrijf. Zo wordt het proces beter gestuurd en is output meer in lijn met de merkstrategie.
Idem dito voor externe communicatie. Veel bedrijven kiezen nog altijd op basis van mooie plaatjes en slogans. Maar hebben nooit de vraag gesteld: "Komt dit grafisch ontwerp of campagneconcept wel overeen met onze merkbelofte en onze merkvisie?"